Wednesday, August 3, 2011

~permulaan ramadhan

ASSALAMMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA..

pertama sekali,syukur alhamdulilah ke hadrat Ilahi atas kurniaan rezeki yg telah Engkau curahkn.
sbgai hambaMU yg byk melakukan dose,aku mohon keampunan dan petunjukMU Ya Allah..

ok,firstly aku bersyukur teramat sgt sekali lg aku di pnjg kn umur utk bertemu RAMADHAN utk kali ke 19 tahun.yaa umur ku dh 19 tahun,bukan?
banyak jua aku tgok blog2 rakan ku yg laen yg kebanyakan nye mengupdate blog pasal bulan ramadhan.
ok terase hati ni jua melonjak2 nk update blog pasal permulaan ramadhan bg tahun 2011.
secare khusus nye,sbgai umat islam kami di wajibkn untuk mnjalankn ibadah puase ni stiap tahun pada bulan RAMADHAN mngikut kalendar islam.

ok permulaan ramdhan aku bermule di sini..

semuanye bermule di rumah.tanggal 01 august 2011.di pagi yg hening di mane smua umat islam riuh rendah di dapur utk membuat persiapn bersahur di rumah.so bg manusia2 seperti aku yg jarang sekali berade di rumah,sudah tentu laaa mase2 bersame keluarge tu sgt2 lah di nnt kn.ape yg penting ketika tuh adelah bersahur bersame keluarge.TAPI mase tuh aku berade di dlam keadan yg kurang enak .
aku menjadi tidak keruan tapi bukan lah sawan babi yer.
badan rase tidak enak skali lalu mengeluarkan melalui mulut terus iaitu muntah smpai tak HENGAT DUNIA.!
haa HAMEK KAU.!

badan ku jadi seperti berade di awan awangan..longlai seperti tiade skru di lutut.
tidak mmpu berjalan apatah lagi berPUASE ,bukan ? heee :)
paling tidak seronok,pade mase yg same jugak hari tersebut aku terpakse pulang ke kampus ku yg tercinta ini dalam keadan yg kurang enak td tuh.lalu ibu dan bapaku mengambil keputusan utk menghantarku pulang..
yeaaa hantar smapi depan pintu pagar kampus ku.seronok nye.!! wlaupon dalam keadaan separuh sedar masih lg ade senyuman terukir di wajah smbil melambai2 ke arah mereka .
TERIMA KASIH MAK AYAK, n akak eta :)

sgguh tidak seronok sekali bile dlm keadaan mcm ni..heee ok *susah laa ckp baku nie *
kesimpulannye kt sini,mase awal ramadhan ni aku x dapat puase laa.sbb aku x bape sihat.mane boleh org berpuase dlm kedaan muntah.kn?
so aku pon xlarat.xpe,nnt insyaalah akan ku gnti .WAJIB.!!

arini ari ke 3 umat islam berpuase.and aku baru nk mule berpuase.tak pe lah kan.bukan sngje pon. :)

A Big Thank You ~ kpde yg menjage sy dgn baik selame ketidak enakan sy tempoh     hari. :)
            *love you more,more n more* kamu memang caring walupon nmpak cm kering*                     

No comments:

Post a Comment